• آموزش صفر تا صد گرفتن بک لینک رایگان

آموزش صفر تا صد بک لینک رایگان فقط یک مقاله  آموزش عادی نیست من در این مقاله آموزش از تفاوت بک لینک و لینک بیلدینگ و تفاوت لینک فالو و نوفالو خواهم گفت . سعی کردم تمام روش های بک لینک سازی رایگان را برای شما تهیه کنم و بازم تحقیق کردم لیست کاملی از لینک بیلدینگ از سایتهای اتوریتی بالا تهیه کردم.

 

آنچه در مقاله آموزش صفر تا صد بک لینک رایگان خواهید خواند:

۱-  تعریف لینک بیلدینگ

۲-  انواع لینک بیلدینگ

۳- آموزش ساخت بک لینک

۴- تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

۵-بک لینک خوب و بک لینک بد را بشناسید

۶- نکاتی مهم برای ساخت بک لینک رایگان

۷- لیست بک لینک های رایگان 

پیشنهاد ما : استفاده از بک لینک ساز رایگان پارتیا

اما قبل از هرچیزی، بک لینک چیست؟

بک‌لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. بک‌لینک‌ها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجه‌های جستجو استفاده می‌کنند. کسی دقیقا نمی‌داند که بک‌لینک‌ها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند اما در طول زمان ثابت شده که بک‌لینک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند.

 

 ۱- تعریف لینک بیلدینگ

به جریان دریافت هایپرلینک (hyperlinks) از یک سایت به سایت خود را لینک بیلدینگ می‌گویند. هایپرلینک که بیشتر به آن لینک گفته می‌شود، روشی مناسب برای وارسی بازدیدکنندگان در سایت ها و صفحات اینترنتی است. سرچ انجین ها از لینک ها برای پیگیری و دنبال کردن سایت ها استفاده می‌کنند، موتور های جستجو یک به یک لینک های موجود در صفحات سایت را تعقیب می‌کنند و در مقیاس بزرگ‌تر تمام لینک های موجود در بین سایت ها را در تحت نظر دارند.

 لینک بیلدینگ چیست؟

لینک سازی یا لینک بیلدینگ که از عبارت انگلیسی Link Building دریافت شده است به مجموعه فعالیت های شما جهت کسب بک لینک های معتبر از صفحات اینترنتی جهت ارتقای جایگاه خود در نتایج گوگل گفته میشود.

لینک بیلدینگ معمولا با هدف گذاری روی عبارات یا کلمات کلیدی خاص انجام میگیرد و صرف داشتن لینک های زیاد به معنی موفقیت تجارت شما یا کسب جایگاه بهتر در گوگل نمی باشد.

عوامل بسیاری مانند اعتبار و پیج رنک سایت مبدا، تعداد لینک های موجود در آن سایت، عبارت لینک شده به سایت شما، تعداد لینک های ورودی به سایت، صفحه لینک شده از سایت شما و نوفالو بودن لینک ها بر فرآیند لینک بیلدینگ تاثیرگذار هستند. در مقاله آموزش صفر تا صد بک لینک رایگان شما را با تاثیر عوامل مختلف و الگوریتم های گوگل جهت مبارزه با اسپم و لینک های مخرب آشنا خواهم کرد.

 

۲- انواع لینک بیلدینگ

  • لینک های طبیعی

برای آشنا شدن با انواع لینک بیلدینگ در ابتدا باید سراغ لینک های طبیعی رویم. زیرا این نوع از لینک ها برای یک متخصص سئو به مشابه نوشدارو است. به طور اساسی این نوع از بک لینک ها، لینک های هستند که شما برای ایجادشان سعی و تلاشی نکرده‌اید و از جانب سایت های دیگر به شما داده شده‌اند.

انتهای مقاله لیستی از سایت های که می توانید لینک طبیعی ایجاد کنید برای شما کاربر عزیز تهیه کردم.

  • گسترش دستی لینک

چه بسا می‌توان گفت که این روش مرسوم‌ترین تکنیک لینک بیلدینگ است. در این روش شما با صاحبان سایت ها و وبلاگ ها ارتباط برقرار می‌کنید و از آن ها درخواست می‌کنید (بیشتر در ازا مبلغی) که لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهند. در این روش شما باید با افراد تماس حاصل کنید که در حوزه کسب‌وکار شما فعالیت دارند برای مثال اگر سایت شما در حوزه لوازم صوتی و تصویری فعالیت می‌کنید نباید از سایت های که در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید همکاری کنید. این کار نه تنها ارزش چندانی بر سئو سایت شما ندارد بلکه مدیران سایت های هدفتان را نیز سرگردان می‌کند.

  •  لینک هایی که خودتان ایجاد می کنید

منظور ما لینک های Self-Created یا Non-Editorial است که توسط شما در سایت های دیگران ساخته می‌شود. این لینک ها می‌توانند در بخش نظرات یک وبلاگ، سایت و انجمن ها ایجاد شوند.

برای استفاده از این روش توسط  که شما در سایت های دیگران ساخته می‌شود  باید بسیار با احتیاط عمل کرد.

برای مثال می‌توان از روش های زیر نام برد:

  • بخش دیدگاه‌های وبلاگی که تنظیم‌نشده باشند
  • مقالات منتشرشده در سایت های خبری همراه با انکر تکست دقیق برای لینک
  • مقالات معرفی سایت یا دایرکتوری ها
  • امضا پست مهمان
  • درج لینک در سایت های تبلیغاتی
  • ابزارک های که امکان لینک بیلدینگ در آنها وجود دارد
  • لینک های موجود در تصاویر و اینفوگرافیک ها
  • لینک موجود در امضای انجمن ها و فروم ها

 

۳- آموزش ساخت بک لینک

 

آموزش ساخت بک لینک

آغاز تگ لینک: تگ لینک با انکر تگ (anchor tag)شناخته می‌شود. (قسمت “a” که در تصویر مشاهده می‌کنید)، این کاراکتر تگ لینک را آغاز می‌کند و موتور جستجو را آگاه می‌کند که لینکی به سایت دیگر در این جمله قرار دارد.

محل ارجاع لینک: شناسه href به معنای hyperlink referral است و متنی که میان علامت نقل‌قول قرار دارد نشان‌دهنده نشانی URL سایتی است که به آن اشاره شده است. ضرورتی ندارد که URL همواره آدرس یک سایت باشد می‌توان به نشانی یک تصویر یا یک فایل اشاره کرد.

انکر تکست قابل‌مشاهده لینک: این بخش همان متن لینک یا انکر تکست است که برای بازدیدکنندگان قابل رویت است و کاربر می‌تواند بر روی آن کلیک کند. انکر تکست بیشتر به شکلی مشخص می‌شود که از متون کناری خود متمایز است.

پایان تگ لینک: این بخش کد تگ لینک به موتور جستجو اطلاع می‌دهد که تگ پایان یافته است.

 

۴- تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

لینک فالو

یکی از معیار های گوگل برای شناسایی سایت ها و مطالب قابل اعتماد میزان اعتمادی است که سایرین به آن ها دارند! زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. پس گوگل، در نتایج خود شما را به عنوان یک سایت قابل اعتماد به سایرین معرفی خواهد کرد؛ به شکلی که نتایج مربوط به سایت شما در رده های بالای گوگل قرار خواهند گرفت. لینک فالو در واقع همان لینکی است که از مطالب شما در یک سایت دیگر قرار گرفته است. لینک های فالو از سایت های دیگر به مطلبی از سایت شما اشاره می کنند. هر چقدر اشاره های بیشتری به سایت شما وجود داشته باشد در دره بندی گوگل وضعیت بهتری خواهید داشت.

خوب تا این جا حتماً متوجه شده اید که لینک فالو در واقع همان چیزی است که برای بهبود وضعیت سئوی سایت خود به آن نیاز دارید. اما لینک هایی از نظر گوگل ارزشمند هستند که به صورت هایپرلینک در مطالب سایت های دیگر قرار بگیرند. به این لینک ها اصطلاحا لینک دو فالو هم گفته می شود. یعنی این لینک ها سبب می شوند افراد از سایر سایت ها برای دنبال کردن مطالب شما وارد سایت شما شوند.

لینک نوفالو

لینکی است که به سایت دیگری اشاره نمی کند. در واقع هنوز هم شما می توانید با کلیک بر روی این لینک به سایت دیگری بروید اما از نظر موتور جستجو این لینک به هیچ چیز اشاره نمی کند یا به عبارتدیگر ربات های موتورهای جستجو این لینک ها را دنبال نمی کنند. لینک های نوفالو به افزایش رتبه سایت کمک نمی کنند. برای اضافه کردن لینک نوفالو به سایت خود، به سادگی این کد HTML را در جایی که میخواهید لینک نمایش داده شود اضافه کنید:

href=”http://dmshop.ir/” rel=”nofollow”>Link Text

این تگ که به تگ نوفالو معروف است برای کاهش و جلوگیری از اسپم ها تولید شد. موتور جستجو با این کار جلوی تاکتیک های اسپم زا را گرفت. در حال حاضر اکثر سایت ها به کامنت های خود تگ نوفالو را اضافه می کنند. با اینکه هنوز بعضی از افراد از این تاکتیک ها برای ایجاد لینک استفاده می کنند ولی تعداد آن ها نسبت به قبل کاهش چشم گیری داشته است.

از کدام یک برای سایت خود استفاده کنیم؟

خوب سوال اصلی اینجاست حالا از کدام یک از لینک های فالو و نوفالو استفاده کنیم؟

این موضوع به سایت هایی که لینک خود را در آن ها قرار می دهید بستگی دارد. بعضی استراتژی ها به این شکل رشد کرده اند که سایت ها برای هم لینک فالو می سازند.

در این صورت دقت کنید که لینک فالو را در مطالب مرتبط قرار دهید در غیر این صورت به عنوان اسپم شناخته خواهد شد. در مقابل هر لینکی که پست شما مربوط نیست باید از نوع نوفالو باشد.

مانند لینک تبلیغات و اسپانسر یا لینک های مشابه آن لینک نوفالو هستند. اینگونه لینک ها راه های در آمد شما هستند ولی از نظر گوگل مناسب نیستند و تا زمانی که نوفالو باشند از نظر گوگل هم مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

محل استفاده لینک فالو و لینک نو فالو :

از لینک فالو برای این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

از لینک نو فالو برای موارد زیر استفاده می کنیم:

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

 

۵ -بک لینک خوب و بک لینک بد را بشناسید

بک‌لینک خوب به بک‌لینکی گفته می‌شود که از یک وب‌سایت معتبر و قابل‌اعتماد به وب‌سایت شما داده شود. هرچه که گرفتن بک‌لینک از منابع معتبر سخت‌تر باشد، قطعا ارزش آن نیز بیشتر است. بک‌لینک گرفتن از وب‌سایت‌هایی که به‌راحتی به سایر وب‌سایت‌ها بک‌لینک می‌دهند قطعا هیچ مزیت رقابتی برای شما ندارد.

از ویژگی‌های یک بک‌لینک خوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید از یک وب‌سایت مرتبط با صنعت شما داده شود.
  • لینک‌های درون محتوا بهتر هستند.
  • دریافت لینک از مقالات بلند و باکیفیت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
  • برای سئو، بک‌لینک‌ها باید dofollow باشند. البته لینک‌های nofollow نیز بد نیستند. نوفالوها می‌توانند باعث ارجاع ترافیک به وب‌سایت شوند، اما نمی‌توانند در بهبود سئو موثر باشند. لینک‌های nofollow نباید به‌عنوان لینک‌های بد تلقی شوند.
  • بک‌لینک وقتی ارزشمند است که از طرف ویراستار افزوده شود.
  • وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد باید دامین اتوریتی خوبی داشته باشد و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال باشد.

در طرف مقابل، بک‌لینک بد آن است که دستورالعمل گوگل برای بک‌لینک‌ها را نقض کند. این نوع بک‌لینک‌ها معمولا نتیجه‌ای جز پنالتی شدن وب‌سایت در پی ندارند.

موارد آورده شده در زیر از جمله نشانه‌های بک‌لینک بد هستند:

  • لینک از یک وب‌سایت غیر مرتبط به شما داده شود. مرتبط بودن بسیار اهمیت دارد.
  • لینک از یک صفحه با محتوایی ضعیف با شما داده ‌شده است.
  • لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت جریمه شدن توسط گوگل به شما داده شوند.
  • لینک‌های به تعداد زیاد و لینک‌های فوتر می‌توانند باعث پنالتی شوند.
  • تبادل لینک ممنوع است!
  • وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد، دامین اتوریتی پایینی دارد.
  • بک‌لینک از یک شبکه وبلاگی به شما داده شده است.
  • بک‌لینک‌های ویجت بد هستند و باید nofollow باشند.
  • بک‌لینک‌هایی که برایشان پولی پرداخت‌شده باشد. رسانه‌های تبلیغاتی باید از ویژگی nofollow استفاده کنند.
  • بک لینک‌هایی که از دایرکتوری‌های محتوا داده می‌شوند هم بد هستند.
  • بک‌لینک‌هایی که از طرف وب‌سایت‌های هک شده داده می‌شوند یا در CSS مخفی باشند.
  • بک‌لینک‌هایی با آنکر تکست‌های بیش‌ازحد بهینه‌شده‌اند، می‌توانند باعث پنالتی شوند.
  • بک‌لینک‌هایی که به‌صورت خودکار ایجاد می‌شوند مضر هستند.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد آنکر تکست‌ چیست؟

به متن قابل کلیک در لینک گویند. این متن قابل کلیک می تواند باعث بهیود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو شود.

اگر شما به درستی از انکر تکست ها استفاده کنید، شاهد افزایش بهتر و سریع تر رتبه وب سایت خود خواهید بود و اگر برعکس، آن را به درستی به کار نبرید گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد. پس باید به خوبی انکر تکست را بشناسید و روش های صحیح و اصولی به کار بردن آن را بدانید.

۶- نکاتی مهم  برای ساخت بک لینک رایگان

۱.    زمانی که مشغول لینک سازی می شوید، هرگز به یک صفحه (صفحه اصلی) لینک ندهید. به صفحات فرعی نیز لینک بدهید تا ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند.

۲.    در صورتی که سایت خود را به تازگی ایجاد کرده‌اید، به صورت گسترده دست به لینک سازی نزنید. ساخت بک لینک رایگان را طبق برنامه و به صورت طبیعی پیش ببرید.

۳.    در صورتی که از ویدیو، اینفوگرافی، عکس و… استفاده می‌کنید، سعی کنید محتوایتان مرتبط باشد.

۴.    در هر صفحه، تنها یک بار به یک سایت لینک بدهید و از لینک دادن های متعدد به خودتان پرهیز کنید.

۵.    از سایت های Ahrefs، SEMrush، MOZ استفاده کنید تا رقبای خود را رصد کنید. این سایت ها به شما می گویند که رقبای شما از چه کلمات کلیدی برای بک لینک سازی استفاده می‌کنند و استراتژی آن‌ها برای ساخت بک لینک رایگان چیست.

شاید رقبای شما کار بر روی شبکه های اجتماعی را آغاز کرده باشند و شما از این موضوع غافل باشید؛ این ابزار به شما کمک می‌کنند تا بی گدار به آب نزنید!

 روش بک لینک سازی رایگان

۱.    ساخت بک لینک رایگان با تولید محتوا

متخصصان سئو معتقدند که هیچ چیز مانند محتوا نمی‌تواند موجب موفقیت شما در سئو شود. بک لینک ها هم جزئی از سئو هستند، بنابراین این موضوع درباره آن‌ها نیز صدق می‌کند. تولید محتوای باکیفیت به شما کمک می‌کند کاربران را به مشتریان وفادار خود تبدیل کند. تولید محتوای به روز و مرتبط با حوزه تخصصی شما، سایت شما را به مرجعی برای بازدیدکنندگان تبدیل می‌کند و باعث می‌شود به شما لینک بدهند.

۲.    ساخت بک لینک رایگان در تالارهای گفتگو (انجمن ها)

تالارهای گفتگو بهترین جا برای انتشار محتوای مفید هستند. اغلب مواقع در این تالارها مشکل یا موضوعی مطرح می‌شود که با درایت شما می تواند به فرصتی ویژه برای درج لینک سایتتان تبدیل شود. بدین ترتیب شما موفق شده‌اید به صورت رایگان بک لینک بسازید و سایرین را به سایت خود هدایت کنید.

۳.    ساخت بک لینک رایگان با ارسال ایمیل های تبلیغاتی

تولید محتوای جذاب برای ایمیل های تبلیغاتی و خبرنامه‌ها یکی از راه های ساخت بک لینک است. روزانه ایمیل‌های متعددی به مخاطبان ارسال می‌شود و صندوق های ایمیلی مانند گوگل، ایمیل‌های ارسالی را دسته‌بندی می‌کنند؛ بنابراین اگر عنوان جذابی انتخاب کنید، مخاطب را برای باز کردن ایمیل خود، ترغیب کرده‌اید. روش ساخت بک لینک رایگان با ایمیل بدین صورت است که بخشی از اطلاعات را به کاربران ارائه می‌کنید و برای ادامه مطلب، لینک سایت خود را در ایمیل درج می‌کنید. بدین ترتیب شما موفق به ساخت بک لینک بدون پرداخت هزینه شده‌اید.

۴.    ساخت بک لینک رایگان با ایجاد شبکه اجتماعی

لابد شنیده‌اید که یکی از مهم ترین اقدامات برای سئو سایت، ایجاد حساب کاربری شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا از راه‌های سریع‌تر و کم‌هزینه‌تری با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید. می توانید در سایت خود با درج گزینه انتشار مطالب، برای خود بک لینک ایجاد کنید. اینفوگرافی‌ها، ویدیوهای کوتاه، تصاویر جذاب و… به شما کمک می‌کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود بکشانید. حتی می‌توانید از گزینه های جذاب برای call to action  استفاده کنید تا مخاطبان، مطلب شما را به اشتراک بگذارند. اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین، یوتیوب، آپارات، ویمیو و… از بهترین شبکه های اجتماعی برای ساخت بک لینک رایگان هستند.

۵.    ساخت بک لینک رایگان با استفاده از نام و شهرت افراد مشهور

افراد مشهور، سلبریتی‌ها، بازیگران و… مخاطبان زیادی دارند و شما می‌توانید با انجام مصاحبه با این افراد، بک لینک رایگان دریافت کنید. کنجکاوی درباره زندگی و فعالیت‌های افراد مشهور، همیشه جذاب است و موجب افزایش ورودی به سایت شما خواهد شد. مصاحبه با بازیگران مطرح و خواندن رمز موفقیت آن‌ها در حرفه خود، از جمله مطالبی است که کاربران را به سایت شما هدایت می‌کند.

۶.    ساخت بک لینک رایگان از طریق نوشتن پست مهمان

با نوشتن پست مهمان در وبلاگ ها یا سایت های مرتبط با حوزه کاری شما، می‌توانید یک لینک بسیار معتبر دریافت کنید و ترافیک خود را افزایش دهید این کار موجب افزایش رتبه شما در گوگل نیز خواهد شد.

۷- لیست بک لینک های رایگان 

ترفندی برای ایندکس شدن بک لینک هایی که میسازید

لینک هایی که در پروفایل ، وبلاگ ، فروم و یا هر جایی دیگر می سازید را در گوگل بررسی کنید که آیا ایندکس شده اند یا خیر ، در صورتی که ایندکس نشده اند می توانید در کامنت سایت های دیگر به صفحه خودتان لینک دهید تا ایندکس شود. (سایت های زیادی هستند که بخش کامنت آنها باز هستند می توانید از این سایت ها استفاده کنید.)

 

با تشکر داوود ستود ه راد


تاریخ ثبت: ۱۳۹۹,۰۹,۱۹
بازدید: 5238
این مطلب را به اشتراک بگذارید cloob  twitter  stumbleupon  linkedin  Facebook